Zarządzanie ryzykiem jest coraz bardziej popularne w firmach. Zobacz poradnik opisujący jak opracować ten proces, aby dobrze działał, nie generował zbednej biurokracji i był zgodny z wymaganiami norm. Ważne, aby w procesie uwzględnić także szanse.
Proponuję oparcie procesu zarządzania ryzykiem na normie ISO 31000:2009, która zawiera wytyczne do zarządzania ryzkiem. Odwołują się do niej zarówno ISO 9001, jak i ISO 27001. Daje to szansę na zbudowanie jednego procesu zarządzania ryzykiem funkcjonującego w całej organizacji. Takie podejście zapewni ograniczenie biurokracji i umożliwi uzyskanie lepszych wyników.
W prezentacji omawiam podejścia do szacowania ryzyka, a także zadania, które powinny zostać wykonane, m.in.: aktualizcję kontekstu organizacji, ocenę prawdopodobieństwa, ocenę konsekwencji, analizę znaczenia czynników ryzyka i szans.
Zdjęcie: Adam Cutler, Flickr.com, CC
- Zaloguj się aby dodawać komentarze