Orientacja na klienta, Przywództwo, Zaangażowanie

Orientacja na klienta, Przywództwo, Zaangażowanie

Najbliższe trzy wpisy poświęcone będą zasadom zarządzania jakością. Zaczynam od pierwszych trzech: orientacji na klienta, przywództwa i zaangażowania pracowników. Zasady te są kluczowe dla prawidłowego funkcjonowania organizacji.

Orientacja na klienta musi zostać wypracowana przez przedsiębiorstwo. To nie jest coś co się zdarza ot tak. Konieczne jest okreslenie celów związanych z klientem, zaplanowanie ich realizacji w formie procesów, a także motywowanie pracowników i monitoring. Przywództwo stanowi punkt wyjścia do budowy współczesnej organizacji. Nie sposób dziś prowadzić firmę bez choćby namiastki przywództwa. Z kolei zaangażowanie pracowników jest odpowiedzią zatrudnionych na zachowania przywódcze kierownictwa.

Zachęcam też do przeczytania wpisów nt. omawianych zasad, które opublikowałem jakiś czas temu:

Te trzy zasady wprowadzają nas w tematykę zasad zarządzania jakością. Zasady zostały opisane w normie ISO 9001:2015, ale nie należy ich identyfikować jedynie z systemami znormalizowanymi. One określają jak dobrze zarządzać firmą. Zapraszam do obejrzenia kolejnego odcinka na YouTube.

Zdjęcie: rachaelvoorhees, Flickr.com, CC