W trecim i ostatnim odcinku poświęconym zmianom w normie ISO 9001:2015 poruszamy kwestie zmian w dokumentacji, nowych wymagań dotyczących łańcucha tworzenia wartości oraz niezgodności, działań korygujących i doskonalenia. Szczególnie ciekawe są nowe wymagania nadzoru nad naszymi partnerami biznesowymi.
Dotychczas nadzór nad innymi organizacjami był w zasadzie ograniczony do dostawców. Teraz został on rozszerzony na innych partnerów biznesowych, np. firmy outsourcingowe, franczyzobiorców, pośredników. Organizacja powinna określić wymagania wobec tych stron, sposoby nadzoru i monitorowania, a także określić jakie informacje są niezbędne dla prawidłowego realizowania procesów u partnerów.
Instytucje, które dotychczas traktowały swoich bezpośrednich odbiorców jako klientów, a pomijały klientów docelowych powinny rozważyć czy to podejście było właściwe. Bardzo prawdopodobne, że duże firmy sprzedające wyłącznie hurtowo, albo urzędy marszałkowskie kontaktujące się z gminami, a nie obywatelem, będą musiały zmodyfikować swoje podejście do świadczonych usług i produktów oraz przedefiniować pojęcie klienta.
Zapraszam do obejrzenia trzeciego już odcinka poświęconego zmianom w ISO 9001:2015. Poprzednie odcinki znajdziesz tutaj:
Zdjęcie: thinkpublic, Flickr.com, CC
- Zaloguj się aby dodawać komentarze