Planowanie i cele jakości

Podobają mi się nowe wymagania ISO 9001:2015 w zakresie planowania i celów jakości. Są wreszcie zrozumiałe i na bieżąco z naukami o zarządzaniu. Nowe podejście wymaga jednak istotnych zmian w firmach.

W tym poradniku prezentuję jak należy podejść do planowania i celów jakości, aby odnieść jak największe korzyści z tego tytułu. Jasne, że można zrobić to byle jak, byle tylko audytor to klepnął. Tyle, że taki system zarządzania jakością tylko generuje koszty, a nie przekłada się w żaden sposób na sukces firmy. Wręcz przeciwnie - ciągnie firmę ku porażce.

Dlatego warto przemyśleć cele firmy, opracować misję i wizję, zrozumieć jaka powinna być strategia przedsiębiorstwa. I to nie może być strategia gdzieś w głowie prezesa! To musi być zapisany dokument, do którego można się zawsze odwołać i z którego realizacji będziemy rozliczać.

Zdjęcie: STML, Flickr.com, CC