Design thinking

Design thinking

Design thinking to metoda projektowania produktów, usług i procesów, która jest zorientowana na uzyskanie maksymalnej kreatywności. Łączy ona silne nastawienie na potrzeby klienta z eksperymentowaniem, co może dać bardzo dobre wyniki.

Punktem wyjścia do projektowania jest w design thinking wczucie się w sytuację klienta. Nie wystarczy wylistować jego potrzeby. Konieczne jest poczucie się w jego skórze, dokładne zrozumienie jego sytuacji. Tylko wtedy możliwe jest zaprojektowanie produktu, procesu lub usługi dokładnie odpowiadających potrzebom klienta. I to takim potrzebom, których sam klient nie potrafi nazwać. Współcześnie bowiem projektanci nie mogą już opierać się tylko na wymaganiach zdefiniowanych przez klientów. Taka strategia sprawdzała się dawniej, jednak dziś wymaga się dużo szerszego podejścia.

Mocną stroną design thinking jest eksperymentowanie. Przygotowanie prototypów, które pokazują klientowi działanie produktu pozwala na zebranie obserwacji, które w przypadku oceny dokumentacji byłyby niemożliwe. Warto sięgnąć po tę metodę podczas projektowania.

Zdjęcie: Burt Lum, Flickr.com, CC